Powrót

Słowniczek Pojęć Eventowych

Najczęściej spotykane słowa w branży MICE

Jeżeli zastanawiasz się, co to jest event, czym różni się animator od konferansjera, albo co kryje się pod pojęciem scenotechniki to miejsce to jest dla Ciebie. Postaramy się przybliżyć Tobie podstawowe pojęcia związane z branżą organizacji spotkań. W sposób przystępny i przejrzysty, tak byśmy mogli operować tym samym językiem.

 

Konferansjer i nagłośnienieKonferansjer


Konferansjer (moderator, host, gospodarz, mistrz ceremonii, prowadzący) — osoba, której podstawowym zadaniem jest przeprowadzić widownię przez agendę spotkania.

Konferansjer powinien w ciekawy, urozmaicony, czasem humorystyczny sposób zapowiadać kolejne części scenariusza budującego  każde wydarzenie, przekazywać istotne informacje, a także przedstawiać występujących na scenie artystów, prelegentów i gości specjalnych.

Pomocą przy wynajmie konferansjera najczęściej zajmuje się agent, impresariat lub agencja konferansjerska.

 

 

Prowadzenie stoisk targowcyh  Event


Event (wydarzenie, zdarzenie ) — zorganizowane, wyprodukowane wydarzenie skierowane do szerokiej publiczności. Definiowane jako coś specjalnego, wyjątkowego, odmiennego od rzeczywistości z jaką spotyka się uczestnicząca w spotkaniu publiczność na codzień. Głównym celem eventu jest dostarczanie widzowi rozrywki lub wiedzy merytorycznej lub komunikacja określonych założeń. Rozróżniamy:

event komercyjno – biznesowy nastawiony na cele związane z pojęciem Public Relations, komunikację, prezentację oferty lub samego organizatora, marketing (akcja promocyjna, impreza w galerii handlowej, ale też szkolenia, prezentacje, motywacja pracowników, budowanie relacji w grupie i w otoczeniu, road show, otwarcia nowych obiektów, akcje świąteczne i in.)

event targowy – wszelkiego rodzaju wystawa, targi, prezentacja szerokiemu gronu odbiorców w przestrzeni ekspozycyjnej. Łączy ze sobą sprzedających i kupujących. Często oparty o budowę specjalnie zaprojektowanego stoiska targowego. Oparty na założeniach stricte handlowych (prezentacja oferty, sprzedawcy, czy wręcz prowadzeniu sprzedaży bezpośredniej)

event merytoryczny – konferencja, sympozjum, zjazd, których naczelnym zadaniem jest propagowanie wiedzy, edukacja, wymiana doświadczeń i rozwój.

event rozrywkowy – festiwal, koncert, występ kabaretów, zawody sportowe, które mają wywołać w publiczności określone emocje, dostarczyć rozrywkę, przyjemność i pozwolić na przebywanie w grupie. Szczególnym rodzajem imprez rozrywkowych są gale, które oprócz wywołania dobrego nastroju wśród publiczności mają również za zadanie uhonorowanie określonej grupy osób.

eventy kulturalne – dni miast, festyn, akcja prospołeczna – organizowane często przez samorząd, mające na celu odpowiednią promocję założeń kulturalno-społecznych.

Wyróżniamy również eventy o charakterze politycznym, religijnym, ambienty, wydarzenia prywatne.

Najczęściej organizacją eventu zajmuje się event manager.

 

 

Share via
Copy link